Uponor Infra Blog

Hvordan du får gavn af Uponor Infra 360™ servicekonceptet

Hvordan Uponor Infra 360™ servicekonceptet kommer vores kunder til gavn

Blogpost: Ari Sillanpää, Application Manager, Water Technology 

Som Uponor Infra specialist i kundetilpassede regnvandsløsninger er der ét vigtigt budskab, som jeg altid inddrager ved det første møde med kunden: Der findes ikke én bestemt måde at løse en udfordring med regnvandsafløb. Hver enkel situation er unik. Hvert eneste projekt kræver stor fokus på forholdene på – og i – jorden; men designløsninger skal også være baseret på innovativ tænkning samt tage alle potentielle løsningsmuligheder i betragtning.

Så det er altid vores tilgang først at lytte til kunden – virkelig lytte til hans behov og krav. Baseret på kundens svar og vores dialog præsenterer vi efterfølgende vores løsningsforslag til kundens udfordringer, hvor der tages højde for de faktiske omkostninger, gennemførligheden og miljømæssige aspekter.

Servicekoncept – denne måde at tilgå hvert enkelt projekt – kalder vi Uponor Infra 360™. Det kan virke som en stor mundfuld, men det betyder blot et koncept og en arbejdsmetode, der er bygget på – og muliggjort af – Uponors brede produktsortiment og omfattende viden. På baggrund af disse kerneværdier kan vi tilbyde en række løsninger, fra levering af produkter over nøglefærdige installationer og idrifttagelse.

Vores mange referencecases er en virkelig god måde at vise vores kunder, hvilke kvalifikationer vi har, og hvad vi kan tilbyde. Her kan kunden hurtigt se de mange forskellige løsninger, vi tilbyder – f.eks. at vi ikke kun tilbyder én type tank til en bestemt anvendelse.

Disse referencecases tjener naturligvis primært som "øjenåbnere" for kunden. Vores dialog starter ofte, når vi bliver bedt om at levere rørene, og vi så viser kunden, at vi kan tilbyde en række løsninger og muligheder, som er relevante for hele deres projekt. Af den grund vil vi også gerne inddrages i processen på et så tidligt tidspunkt som muligt – og gerne allerede i investeringsfasen – så vi har mulighed for at foreslå alternative løsninger, der kan spare kunden både tid og penge under udførelsen af projektet.

Vi betragter Uponor Infra 360™ konceptet som en række puslespilsbrikker, der repræsenterer kundens forskellige projektfaser, herunder design, konstruktion og onsite svejseservice. Vores koncept er at levere hele projektet – alle 360 grader rundt – inden for rammerne af vores ekspertise. Men vi kan også levere en række specifikke dele, som du måtte have brug for. Dette er den meget store forskel på, hvad Uponor Infra kan tilbyde sammenlignet med de fleste specialiserede producenter.

Men lige så vigtigt er det, at vores koncept om at levere bestemte puslespilsbrikker, eller endda alle brikkerne, er at disse brikker passer fuldstændigt perfekt ind i hinanden. Med andre ord er det vores mål at sikre, at de brikker, vi leverer, passer til dit puslespil – uden huller mellem det, vi bidrager med, og resten af løsningen. Og det er her, at vores kunder kan stole på vores ekspertise og evne til at arbejde sammen med andre faggrupper.

Vores mission er naturligvis ikke blot at behage kunderne. Vi har også et grundlæggende ansvar for at udfordre dem, hvis vi, fra et teknisk synspunkt, mener, at der findes en bedre løsning. Og det at finde en bedre løsning er rent faktisk essensen af det, som Uponor Infra 360™ står for.