Dame taler i telefon

Reklamationer

Er der sket noget, som ikke lever op til dine forventninger med et produkt leveret fra Uponor?

Som privatforbruger, bør du altid henvende sig direkte til forhandleren/installatøren og reklamere over produktet i henhold til gældende lovgivning.
En klage skal altid håndteres af købsstedet, dvs. af din forhandler/Internetbutik eller installatør.

Som en professionel installatør afleverer du produktet til grossisten, hvor du har købt produktet. Grossisten følger herefter de aftalte procedurer for reklamationsbehandling.

Husk dog at angive: Købsdato, installationsdato, installationssted og fejlårsag

Alterntivt kan du, som professionel installatør/grossist downloade reklamtionskemaet her og følge nedenstående retningsliner:

  1. Oplysningsskema udfyldes elektronisk og vedlægges det defekte produkt, som sendes samlet til :
    BTL Danmark, c/o UPONOR, Rugvænget 8, 4100 Ringsted

  2. Ordet ”REKLAMATION” skal fremgå tydeligt uden på returforsendelsen

  3. Når vi har modtaget produktet og oprettet reklamationssagen, vil du modtage en notifikation med et Uponor SRT-nummer.
    Dette SRT-nummer skal herefter bruges ved alle henvendelser angående denne reklamation

Sagen behandles hos Uponor med en forventet behandlingstid på mellem 3-6 uger